Estadístiques

List - 1

List (4)

List

Coffee Supreme (2)

Blue Statistics Education Presentation (1)

sin título

2017Publicación1


Publicación1

Estadístiques 2014

Evolució de l’atenció al públic

Informació comentada (amb gràfics i taules) dels principals indicadors  recollits a les estadístiques anuals de l’Oficina Comarcal de turisme.

Consultes i visites: El nombre de visites recollides durant l’any 2014 són de 7187 visites, 2937 consultes front office.

Resum

Consulta  és la persona que demana informació, i visites són el TOTAL de persones, el que consulta i els acompanyats (per exemple, una família de 3 persones, es 1 consulta i 3 visites). Els  mesos de més afluència a destacar  són els mesos d’estiu i el mes d’abril degut a Setmana Santa i significatiu l’augment del mes d’octubre. A diferència dels mesos de  gener, febrer i novembre són els que tenen el flux de visites més reduït.  Enguany hi ha un significatiu augment de visites i consultes respecte  l’any anterior. 

Telèfon i Correu electrònic : Les consultes telefòniques segueixen el procés de disminució però es manté la mitja si i sumen les consultes via correu electrònic.

Visitants 2014

Productes i incentius consultats

En el recull estadístic hi ha els següents indicadors:

PRODUCTE NATURA: Tots els productes que tenen relació amb el medi natural. Com són el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el senderisme, 4×4, o la BTT.

El  producte estrella és el senderisme,  augmenta  els visitants que demanen  PNAP  i es mante el nivell de demanda del Parc Nacional.

Producte Natura2014

PRODUCTE TURISME ACTIU: Tots els productes que tenen relació amb les activitats que es desenvolupen en el medi natural. Separades en tres: Activitats d’aigua (Ràfting, Descens de barrancs, Hidrospeed, piragüisme, lloguer d’embarcacions de passeig -Embassament de la Guingueta – o esquí nàutic). Activitats de neu: esquí alpí, esquí nòrdic, raquetes de neu, travesses per la neu, esquí de muntanya o surf. I Altres Activitats:  circuits d’aventura i/o a la neu, excursions a cavall i hípica, paint ball, tir amb arc, quads, observació d’animals, ornitòloga, cursos d’orientació ràpel o escalada.

Turisme actiu 2014

Augmenten les consultes referent a les activitats d’aigua i estan centrades sobretot als mesos de juny a setembre.  Hi ha un augment significatiu a la consulta d’altres activitats.

El turisme NEU  és manté i busca activitats alternatives per complementar l’estada a la nostra comarca( Ex. Dia d’esquí i dia  de lleure), augment de les sol·licituds de raquetes de neu.

En altres activitats destaquem  sobretot les excursions en cavall l’ observació de fauna, flora, observació astronòmica i pesca amb un augment considerable de les consultes degut segurament a una major difusió de l’activitat mitjançant el tríptic de pesca.

ACTIVITATS: Te com a indicadors Turisme familiar: Famílies que busquen recursos, la pregunta més freqüent en aquests casos és: Que puc fer a la vostra comarca amb els meus fills?. Altres activitats que no tenen indicador, com la pesca. MuseusRomànic i la Loteria.

Activitats 2014

Els museus i el romànic  acostumen a anar units, considerant aquests com a Turisme cultural.  Dins d’aquest recurs es visualitza cada cop més un especial interès per la visita de les poblacions del nostre territori.

També cal destacar que el turisme familiar te gran importància, sobre tot als mesos d’estiu, i pel que fa a bona part dels visitants  de Museus , es podrien considerar turisme familiar.

El gràfic de consultes es manté. La diferènciació entre la gràfica d’enguany i l’any passat és per la introducció de la nova variant de consulta a  la pregunta que puc fer.

Serveis Turístics

Per analitzar els serveis turístics utilitzen els  següent elements:

SERVEIS GENERALS: Informació bàsica del consultor. Els indicadors són: Transports públics totes les consultes de transports de la comarca. Mapa i General. Aquest és l’indicador més interessant de totes les estadístiques. Es tracta dels visitants que pregunten normalment: Que es pot fer aquí? i no tenen cap motivació en particular. Restaurants, i allotjaments turístics.

Serveis turístics 2014

ALLOTJAMENTS TURÍSTICS: Aquest últim es divideix en HotelscàmpingsCases rurals, Apartaments, albergs i refugis, i immobiliàries.

Allotjaments turístics 2014

Procedència del visitant

La procedència del visitant es divideix en procedència d’indrets de parla catalana, Catalunya, País Valencià i Illes Balears. Procedència d’Espanya, amb les subdivisions, País Basc, Madrid, Andalusia, Castelles Lleó i la Manxa i resta. La procedència europea, de tot el continent europeu, té els subapartats de França, Espanya, Benelux, alemanya i la resta d’Europa. Procedència no europea, es la resta del món, amb els subapartats de Argentina, Israel, Estats Units i la resta del món.

PROCEDÈNCIA

La suma de tots els percentatges es la quantitat total de consultes realitzades a l’Oficina de Turisme. El nombre total de consultes de l’any 2014 es de 2937 persones.

Parla Catalana 2014

La suma total de visites de parla catalana es de 2357 consultes.

La suma total de visites de la resta d’Espanya  es de 427 consultes.

Resta Espanya

La suma total de visites d’ Europa es de 445 consultes.
Europa

La suma total de visites resta del món  es de 109 consultes.

Món

Del resum estadístic 2014
 
Estaríem parlant d’un augment d’un 15% aprox de visitants i d’entre un 10/12% de consultes respecte l’any 2013.
Quan a procedència dels visitants ens trobem amb un augment d’un 3% del turisme europeu, un 1% el de la resta del món, un 4 % del nacional fora de Catalunya i a l’alça el visitant de parla catalana.
Quan a la procedència a nivell internacional destaquen França, Anglaterra i Benelux a nivell europeu i Israel, Estats Units i Argentina pel que fa a la resta del món.
 

Estadístiques 2013

Evolució de l’atenció al públic

Informació comentada (amb gràfics i taules) dels principals indicadors  recollits a les estadístiques anuals de l’Oficina Comarcal de turisme.

Consultes i visites: El nombre de visites recollides durant l’any 2013 són de 6042. visites, 2718 consultes front office.

Evolució

Consulta  és la persona que demana informació, i visitessón el TOTAL de persones, el que consulta i els acompanyats (per exemple, una família de 3 persones, es 1 consulta i 3 visites). Els  mesos de més afluència a destacar  són els mesos d’estiu i el mes de març degut a Setmana Santa i significatiu l’augment del mes de novembre. A diferència dels mesos de  gener, febrer i desembre són els que tenen el flux de visites més reduït.  Enguany hi ha un significatiu augment de visites i consultes respecte  l’any anterior. L’augment de visites es considerablement alt respercte els anys anteriors degut a l’increment d’exposicions realitzades als espais de l’oficina de turisme.

Telèfon i Correu electrònic : Les consultes telefòniques segueixen el procés de disminució però es mante la mitja si i sumen les consultes via correu electrònic.

Visitants Mesos

Productes i incentius consultats

En el recull estadístic hi ha els següents indicadors:

PRODUCTE NATURA: Tots els productes que tenen relació amb el medi natural. Com són el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el senderisme, 4×4, o la BTT.

El  producte estrella continua essent el senderisme,  augmenta  els visitants que demanen  PNAP  i es mante el nivell de demanda del Parc Nacional.

Producte Natura

PRODUCTE TURISME ACTIU: Tots els productes que tenen relació amb les activitats que es desenvolupen en el medi natural. Separades en tres: Activitats d’aigua (Ràfting, Descens de barrancs, Hidrospeed, piragüisme, lloguer d’embarcacions de passeig -Embassament de la Guingueta – o esquí nàutic). Activitats de neu: esquí alpí, esquí nòrdic, raquetes de neu, trineu de gossos, travesses per la neu, esquí de muntanya o surf. I Altres Activitats:  circuits d’aventura, excursions a cavall i hípica, paint ball, tir amb arc, quads, karts, observació d’animals, ornitòloga, cursos d’orientació ràpel o escalada.

Actiu

A pesar d’una lleugera baixada de les consultes per activitats d’aigua, continuen sent molt  sol·licitades, centrades sobretot dels mesos de juny a setembre.  Hi ha un augment significatiu a la consulta d’altres activitats.

El turisme NEU  és manté i busca activitats alternatives per complementar l’estada a la nostra comarca( Ex. Dia d’esquí i dia  de lleure), augment de les sol·licituds de raquetes de neu.

En altres activitats destaquem  sobretot les excursions en cavall l’ observació de fauna, flora, observació astronòmica i pesca amb un augment considerable de les consultes degut segurament a una major difusió de l’activitat mitjançant el tríptic de pesca.

ACTIVITATS: Te com a indicadors Turisme familiar: Famílies que busquen recursos, la pregunta més freqüent en aquests casos és: Que puc fer a la vostra comarca amb els meus fills?. Altres activitats que no tenen indicador, com la pesca. MuseusRomànic i la Loteria.

Activitats 2013

Els museus i el romànic  acostumen a anar units, considerant aquests com a Turisme cultural.  Dins d’aquest recurs es visualitza cada cop més un especial interès per la visita de les poblacions del nostre territori.

També cal destacar que el turisme familiar te gran importància, sobre tot als mesos d’estiu, i pel que fa a bona part dels visitants  de Museus , es podrien considerar turisme familiar.

El gràfic de consultes es manté , amb un lleuger augment de consultes sobre l’agenda d’activitats del Pallars Sobirà,que es visualitza amb un increment del 11 a al 15%.

Serveis Turístics

Per analitzar els serveis turístics utilitzen els  següent elements:

SERVEIS GENERALS: Informació bàsica del consultor. Els indicadors són: Transports públics totes les consultes de transports de la comarca. Mapa i General. Aquest és l’indicador més interessant de totes les estadístiques. Es tracta dels visitants que pregunten normalment: Que es pot fer aquí? i no tenen cap motivació en particular. Restaurants, i allotjaments turístics.

Serveis turístics

ALLOTJAMENTS TURÍSTICS: Aquest últim es divideix en HotelscàmpingsCases rurals, Apartaments, albergs i refugis, i immobiliàries.

Allotjaments

Procedència del visitant

La procedència del visitant es divideix en procedència d’indrets de parla catalana, Catalunya, País Valencià i Illes Balears. Procedència d’Espanya, amb les subdivisions, País Basc, Madrid, Andalusia, Castelles Lleó i la Manxa i resta. La procedència europea, de tot el continent europeu, té els subapartats de França, Espanya, Benelux, alemanya i la resta d’Europa. Procedència no europea, es la resta del món, amb els subapartats de Argentina, Israel, Estats Units i la resta del món.

Procedència

La suma de tots els percentatges es la quantitat total de consultes realitzades a l’Oficina de Turisme. El nombre total de consultes de l’any 2013 es de 2764 persones.

Parla Catalana

La suma total de visites de parla catalana es de 2276 consultes.

Resta Espanya

La suma total de visites de la resta d’Espanya  es de 260 consultes.

Europa

La suma total de visites d’ Europa es de 320 consultes.

Món

La suma total de visites resta del món  es de 84 consultes.

Estadístiques 2012

Evolució de l’atenció al públic

Informació comentada (amb gràfics i taules) dels principals indicadors  recollits a les estadístiques anuals de l’Oficina Comarcal de turisme.

Consultes i visites: El nombre de visites recollides durant l’any 2012 són de 5136 visites, 2405consultes front office, i 1666 consultes telefòniques.

estadistiques - 2012-0

Consulta  és la persona que demana informació, i visites el TOTAL de persones que van amb el consultat (per exemple, una família de 3 persones, es 1 consulta i 3 visites). Els  mesos de més afluència són els mesos d’estiu a diferència dels mesos de novembre  gener i febrer que tenen el flux de visites més reduït.  Enguany es  visualitza una lleugera pujada de visites i consultes respectes l’any anterior. Això pot ser degut a que molts punts d’informació han estat tancats durant l’estiu i per altra banda l’augment de visites no es proporcional a l’augment de consultes a conseqüència de l’adequació de l’accés a l’oficina de turisme.

estadistiques - 2012-1

Telèfon i Correu electrònic : Les consultes telefòniques segueixen el procés de disminució però es mante la mitja si i sumen les consultes via correu electrònic.

Productes i incentius consultats

En el recull estadístic hi ha els següents indicadors:

PRODUCTE NATURA: Tots els productes que tenen relació amb el medi natural. Com són el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el senderisme, 4×4, o la BTT.

El  producte estrella continua essent el senderisme,  augmenta  els visitants que demanen  PNAP  i es mante el ni vell de demanda del Parc Nacional.

estadistiques - 2012-1

PRODUCTE TURISME ACTIU: Tots els productes que tenen relació amb les activitats que es desenvolupen en el medi natural. Separades en tres: Activitats d’aigua (Ràfting, Descens de barrancs, Hidrospeed, piragüisme, lloguer d’embarcacions de passeig -Embassament de la Guingueta – o esquí nàutic). Activitats de neu: esquí alpí, esquí nòrdic, raquetes de neu, trineu de gossos, travesses per la neu, esquí de muntanya o surf. I Altres Activitats:  circuits d’aventura, excursions a cavall i hípica, paint ball, tir amb arc, quads, karts, observació d’animals, ornitòloga, cursos d’orientació ràpel o escalada.

estadistiques - 2012-3

A pesar d’una lleugera baixada de les consultes per activitats d’aigua, continuen sent les més  sol·licitades.

El turisme NEU  a augmentat i busca activitats alternatives per complementar l’estada a la nostra comarca( Ex. Dia d’esquí i dia  de lleure), augment de les sol·licituds de raquetes de neu.

En altres activitats destaquem  sobretot les excursions en cavall l’ observació de fauna, flora, observació astronòmica i pesca amb un augment considerable de les consultes degut segurament a una major difusió de l’activitat mitjançant el nou tríptic de pesca.

ACTIVITATS: Te com a indicadors Turisme familiar: Famílies que busquen recursos, la pregunta més freqüent en aquests casos és: Que puc fer a la vostra comarca amb els meus fills?. Altres activitats que no tenen indicador, com la pesca. MuseusRomànic i la Loteria.

estadistiques - 2012-4

Els museus i el romànic  acostumen a anar units, considerant aquests com a Turisme cultural.  Dins d’aquest recurs es visualitza cada cop més un especial interès per la visita de les poblacions del nostre territori.

També cal destacar que el turisme familiar te gran importància, sobre tot als mesos d’estiu, i pel que fa a bona part dels visitants  de Museus , es podrien considerar turisme familiar.

Els esdeveniments lúdics, son el 11%. La loteria enguany indica un fort descens vers anys anteriors.

Serveis Turístics

Per analitzar els serveis turístics utilitzen els  següent elements:

SERVEIS GENERALS: Informació bàsica del consultor. Els indicadors són: Transports públics totes les consultes de transports de la comarca. Mapa i General. Aquest és l’indicador més interessant de totes les estadístiques. Es tracta dels visitants que pregunten normalment: Que es pot fer aquí? i no tenen cap motivació en particular. Restaurants, i allotjaments turístics.

estadistiques - 2012-5

ALLOTJAMENTS TURÍSTICS: Aquest últim es divideix en HotelscàmpingsCases rurals, Apartaments, albergs i refugis, i immobiliàries.

estadistiques - 2012-4

Procedència del visitant

La procedència del visitant es divideix en procedència d’indrets de parla catalana, Catalunya, País Valencià i Illes Balears. Procedència d’Espanya, amb les subdivisions, País Basc, Madrid, Andalusia, Castelles Lleó i la Manxa i resta. La procedència europea, de tot el continent europeu, té els subapartats de França, Espanya, Benelux, alemanya i la resta d’Europa. Procedència no europea, es la resta del món, amb els subapartats de Argentina, Israel, Estats Units i la resta del món.

estadistiques - 2012-7

La suma de tots els percentatges es la quantitat total de consultes realitzades a l’Oficina de Turisme. El nombre total de consultes de l’any 2012 es de 2405 persones.

estadistiques - 2012-5

La suma total de visites de parla catalana es de 2070 consultes.

estadistiques - 2012-9

La suma total de visites de la resta d’Espanya  es de 337 consultes.

Evolució de l’atenció al públic

Informació comentada (amb gràfics i taules) dels principals indicadors de recollits a les estadístiques anuals de l’Oficina Comarcal de turisme.

Consultes i visites: El nombre de visites recollides durant l’any 2008 són de 6386 visites, 3018 consultes front office, i 625 consultes telèfoniques.

evolucio-anual2

La comparació amb ayns anteriors es veurà modificada, ja que s’ha millorat el recull estadístic. Per primer cop enguany s’ha afegit a les estadístiques l’indicador visites separat de consultes. La diferència es consulta és la persona que demana informació, i visites el TOTAL de persones que van amb el consultat. Per exemple, una familia de 3 persones, son 1 consulta i 3 visites. Amb les estadístiques es desprén que majoritàriament els visitants són families i grups reduïts. Amb aquest nou indicador s’aprofunditza més amb el perfil del visitant. El mesos de més afluència són els mesos d’estiu a diferència dels mesos de novembre i febrer que tenen el fluxe de visites més reduït. Amb la recollida d’enguany es dedueix una lleugera baixada de visites.

 

 

nombre-de-visites-per-mesos

 

Telèfon: El telèfon disminueix a favor del correus on-line. Per tant la sol.licitut d’informació es manté estable. Enguany a les noves estadístiques s’afegirà l’indicador correu eletrònic per a tenir constància de les entrades via internet.

consultes-vs-telefon1Conclusions: Enguany es pendran mesures de promoció per a dinamitzar l’Oficina de turisme per augmentar el nombre de visites amb noves exposicions, xerrades i promoció a nivell comarcal.

Productes i incentius consultats

 

En el recull estadístic hi ha els següents indicadors:

PRODUCTE NATURA: Tots els productes que tenen relació amb el medi natural. Com són el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el senderisme, 4×4, o la BTT.

producte-natura1

El senderisme continua essent el producte estrella, juntament amb el Parc Nacional amb un total del 53% de les consultes. Per tant més de la meitat dels visitants a la comarca tenen com a motivació del seu viatge el Parc Nacional. Darrere amb un 29 % el senderisme. En el recull estadístic la majoria que han preguntat pel Parc Nacional automàticament la darrera pregunta és el senderisme a la resta de la comarca o el producte BTT. El Parc Natural amb un discret 6% continua en procés de promoció, però va augmentant progressivament. Les seves activitats com xerrades, sortides al Parc Natural o exposicions al Pallé de l’Antonet ajuden en aquesta evolució.

Cal dir que el Parc Nacional creat per Decret el 21 d’octubre de 1955, i reclassificat per la Llei 7/1988, de 30 de març, de la Generalitat de Catalunya, és un dels dotze parcs nacionals existents a l’Estat espanyol i l’únic d’aquesta categoria existent a Catalunya. En canvi, El Parc Natural de l’Alt Pirineu (PNAP), va ser creat pel Decret 194/2003, d’1 d’agost, i comprèn bona part del Pirineu axial català. Amb 69.850 ha, és el parc natural més extens de Catalunya, i en les seves muntanyes es localitzen les alçades màximes del territori català.

PRODUCTE TURISME ACTIU: Tots els productes que tenen relació amb les activitats que es desenvolupen en el medi natural. Separades en tres: Activitats d’aigua (Ràfting, Descens de barrancs, Hidrospeed, piragüísme, lloguer d’embarcacions de passeig -Embassament de la Guingueta – o esquí nàutic). Activitats de neu: esquí alpí, esquí nòrdic, raquetes de neu, trineu de gossos, travesses per la neu, esquí de muntanya o surf. I Altres Activitats: buscadors d’or, circuits d’aventura, espeleologia, excusions a cavall i hípica, paint ball, tir amb arc, quads, karts, observació d’animals, ornitología, cursos d’orientació rapel o escalada.

turisme-actiu1Les activitats d’aigua, sobretot el ràfting són per excel.lència el productes de Turisme Actiu més sol.licitats, en concret durant els mesos de març a setembre. això no vol dir que els visitants dels mesos d’hivern no s’informin de les seves possibilitats per poder gaudir dels esports de primavera-estiu. Així com el turisme d’estiut ambé s’informa de les seves possibilitats durant l’hivern. el turisme NEU es fidelitza la realitat de la comarca, ja que després d’un anàlisi eshaustiu dels hàbits del visitant hivernal s’ha extret la conclusió que es un visitant que va directament a les estacions d’esquí i no passa per la Oficina, si que acostuma a trucar per saber l’estat de les pistes. En altres activitats destaca sobretot les excursions en cavall.

 

ACTIVITATS: El més complert i general, Té com a indicadors: Turisme familiar: Famílies que busquen recursos, la pregunta més freqüent en aquests casos és: Que puc fer a la vostra comarca amb els meus fills?. Altres activitats que no tenen indicador, com la pesca. Museus, Romànic i la Loteria (com a Oficina de turisme de Sort cal tenir en compte un dels recursos turístics més importants: La Bruixa d’Or)

 

museus-i-altres-indretsEl turisme Familiar es un indicador nou de l’any 2008, i el resultat ha estat del 41%, per tant, es considera que el turisme familiar és un indicador per a tenir en compte alhora de crear nou producte. Darrer són els museus i el romànic que acostumen anar units, considerant-lo Turisme cultural. Altres activitats com la pesca, esdeveniments lúdics, son el 11%. La loteria enguany indica un fort descens vers anys anteriors.

Serveis Turístics

 

Per analitzar els serveis turístics es divideix de la següent forma:

SERVEIS GENERALS: Informació bàsica del consultor. Els indicadors són: Transports públics totes les consultes de transports de la comarca. Mapa i General. Aquest és l’indicador més interessant de totes les estadístiques. Es tracta dels visitants que pregunten normalment: Que es pot fer aquí? i no tenen cap motivació en particular. Restaurants, i allotjaments turístics.

serveis-general-consultes

Mapa i informació general es manté amb un 49 % dels serveis consultats. Seguit dels allotjaments i el transport públic. El restaurant es manté amb un discret 12 %. Segons les previsions per el proper any 2009 el sector de la restauració es creu que serà el més afectat per la crisi financera mundial.

ALLOTJAMENTS TURÍSTICS: Aquest últim es divideix en Hotels, càmpings, Cases rurals, Apartaments, albergs i refugis, i immobiliàries.

tipus-dallotjament-consultat4El tipus d’allotjament consultat es manté any rere any sense canvis. A partir del creixement del turisme rural les estadístiques continuen essent les mateixes.

Procedència del visitant

La procedèndia del visitant es divideix en procedència d’indrets de parla catalana, Catalunya, País Valencià i Illes Balears. Procedència d’Espanya, amb les subdivisions, País Basc, Madrid, Andalusia, Castelles Lleó i la Manxa i resta. La procedència europea, de tot el continent europeu, té els subpapartats de França, Espanya, Benelux, alemania i la resta d’Europa. Procedència no europea, es la resta del món, amb els subapartats de Argentina, Israel, Estats Units i la resta del món. Un indicador en tenir en compte en la resta de món són Australia i Nova Zelanda.

procedencia-en-tants-per-cent-total1

El total dels tant per cent es basa en la quantitat total de consultes realitzades a l’Oficina de Turisme, per tant es el total de 3643 consultors.

procedencia-paisos-catalans1El total dels tant per cent es basa en la quantitat total de consultes realitzades a l’Oficina de Turisme, per tant es el total de 2717 consultors.

 

procedencia-espanyaEl total dels tant per cent es basa en la quantitat total de consultes realitzades dins de l’Estat Espanyol, per tant un total de 438 consultors.

 

 

 

6 Respostes

  1. Hola, sóc un estudiant de geografia de la UB i estic fent un treball sobre la comarca.

    El que us voldria demanar, és si em podrieu enviar un arxiu amb les xifres dels gràfics anteriors, també us agrairia si em poguéssiu fer una llista amb els deu atractius turistics més visitats.

    Moltes Gràcies

  2. Hem rebut correctament la teva petició, en breu rebràs les dades d’altres anys en un full d’excel perquè puguis adequar les dades a les teves necessitats.

    Gràcies pel teu interès,

    Restem a la teva disposició.

  3. Moltes gràcies per la informació administrada, m’ha estat de gran utilitat per a realitzar el treball!!!

    Salut i gràcies una altre vegada!!!

    Oriol

    • Hola, soy un estudiante de Marketing y R.R.P.P. de La Escola Univeristaria Formatic Barna y realizo un trabajo sobre el Pallar Sobira… Podrian facilitarme el archivo que se le facilito a Oriol?
      Estoy tan emocionado por lo que estoy descubriendo que espero pasar con mis compañeros un fin de semana en Sort para celebrar el fin de examenes
      Gracias por vuestra atención
      Enrique

      • Benvolgut Enric,

        Restem molt satisfets que t’agradin les nostres contrades, però ens comentes que voldries un arxiu que varem facilitar a l’Oriol? ens podries definir millor de que es tracta?

        Moltes gràcies,

        Cordialment,

        Turisme Pallars Sobirà

Deixa un comentari