Visita a Aix en Provence de la comissió de Turisme de la Cambra de Comerç de Lleida

P1010042

Els passats dies 21, 22 i 23 d’octubre, dins del Pla d’actuacions pel segon semestre de l’any, la Cambra de Comerç de Lleida ha organitzat un viatge de prospecció a la ciutat de Cezanne, Aix en Provence, per analitzar les formules de treball en el sector turístic i el desenvolupament d’una ciutat envers un personatge il.lustre. Durant els dos dies es van visitar empreses agroalimentàries, com la fàbrica de Calissons o un molí d’oli en mans d’una cooperativa, o una fàbrica de gran reconeixement mundial com és l’Occitane en Provence, de productes de perfumeria i cosmètica amb més de 1200 botigues arreu del mon.

La visita més rellevant va ser a l’Oficina de Turisme de l’Aix en Provence, on ens va rebre el director, el Sr. Henri Pons. Les característiques de l’Oficina de Turisme d’Aix són molt diferents a oficines de turisme com la nostra, ja que la llei els hi permet amb les eines apropiades autofinançar-se.

La norma bàsica de és la COMERCIALITZACIÓ. L’oficina disposa d’una central de reserves a disposició d’agencies de viatges i públic en general. servei de guies, i servei de convention bureau, amb un centre de congressos complert on l’Oficina organitza els esdeveniments des de l’entrega de documentació fins a l’organització total segons demani el client. Botiga de merxandatge, venda d’entrades, tickets, etc.

Els costos totals de l’Oficina són set milions d’euros, d’on 3 milions son recursos propis, basant-se amb els tres pilars de, promoció, relacions públiques i comercialització. L’Oficina de Turisme funciona des de l’any 1986, des de llavors Aix en Provence ha vist crèixer de 1800 a 3000 places hoteles fins arribar amb un 70% d’ocupació durant l’any.

Una característica és una taxa a tots els establiments a la factura final destinada a l’Oficina de Turisme, per al seu manteniment.

En aquests moments a l’Oficina treballen més de 45 persones, de les cuals 25 són guies, 4 informàtics, 12 informadors, i 4 administratius, més els caps.

Per la comercialització exterior uneixen esforços amb la ciutat més propera, Marsella, sota la marca “Provence”, ja que majoritàriament el turista d’Aix procedeix de la mateixa França amb un 60%, Anglaterra i USA,  Alemanya, Belgica, i Japó.

Una de les raon pel bon funcionament de l’entitat és que l’activitat econòmica d’Aix està gestionada amb gremis i associacions que tenen veu i opinió alhora de treballar conjuntament amb el municipi i l’Oficina de Turisme.

Els resultat de la visita va ser del tot profitós i ara es treballarà al territori per extreure’n idees i aplicar-les, com lluitar per millorar la propera llei d’oficines de Turisme de Catalunya.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: