El Patronat de Turisme de la Diputacio de Lleida pren la iniciativa en una de les reclamacions més antigues de les Oficines de Turisme de Catalunya, OTGest

OTGEST

Durant molt de temps Oficines de Turisme amb el seu portaveu, l’APTALC, van demanar a l’Observatori de Catalunya, eina d’investigació de la Direcció General de turisme, la introducció de un sistema de gestió unificat per totes les Oficines de Turisme del nostre país. Gràcies a aquest sistema l’observatori hagués pogut recollir diàriament les dades estadístiques de totes les Oficines de Catalunya, sabent exactament el perfil de visitant, segons les èpoques i les necessitats, entre altres conclusions, una informació bàsica i indispensable per “observar” els moviments del turisme.

Després de varies reunions fallides amb l’observatori, la Direcció General de Turisme va introduir aquesta eina tant important dins del Pla d’ajudes a les Oficines de Turisme de la Xarxa.

Però el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha anat més lluny. D’acord amb el seu Pla d’Accions de Promoció Turística 2009 i atenent a aquestes necessitats bàsiques ha posat en marxa un Pla de Millora de Gestió, l’ OT GEST, en el qual té previst fer una inversió de 50.000 euros.

Aquest projecte consisteix en la  compra, per part del Patronat, d’un nombre limitat de terminals TPV amb pantalles tàctils. Els objectius que es volen aconseguir són:

– Dotar les oficines de turisme d’un mecanisme que els faciliti el control estadístic de les consultes que reben.

– Gestió i control d’estocs del material de cada oficina.

– Control de la caixa de l’oficina, en el cas de venda de material a l’oficina.

– Fer anàlisi de la informació recopilada en l’àmbit de tota la demarcació de la Plana de Lleida i les Valls de l’Alt Pirineu.

La distribució dels terminals TPV es farà en aquelles Oficines de Turisme que prèviament hi hagin manifestat el seu interès i compleixin els requisits mínims establerts.

Les oficines de turisme en les quals s’instal•li el gestor estadístic, se’ls personalitzarà segons les seves necessitats i tindran una despesa de 600 euros, destinats a l’adaptació del software i el manteniment de l’equip del primer any. A partir d’aquí, la resta dels anys, el cost anual aproximat serà de 95 euros.

Aquesta decisió serà molt valuosa tant en dades com en homogeneitzar el treball de les Oficines de Turisme, tant en estadístiques com en control d’estocs, i facilitarà en tot moment el funcionament i la praxis de les Oficines de Turisme.

Com a Oficina de Turisme no podem estar més satisfets de la decisió de la Diputació de Lleida, i esperem, se’ns dubte, que l’Oficina de Turisme del Consell Comarcal del Pallars Sobirà disposi pròximament d’aquest gestor.

Per a més informació poden visitar la web de l’empresa instal.ladora, www.greselyfarre.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: